2 marca, 2022

Nowości w Microsoft Dynamics 365 Sales – Wave 1 2022

Microsoft bardzo dobrze wie jak istotne w sprzedaży jest dostarczanie innowacyjnych narzędzi, które nadążają za zmianami. A te w ostatnim czasie przyspieszyły jak nigdy. Więcej czasu trzeba poświęcić, aby zdobyć zaufanie Klienta, a w efekcie sfinalizować sprzedać. Dlatego nowe rozwiązania, które już wiosną pojawią się w Dynamics 365 Sales skupią się na jeszcze lepszej kontroli realizacji planów sprzedażowych i, podobnie jak w Dynamics 365 Marketing, pomogą lepiej personalizować kontakty z klientami.

Pierwszą istotną zmianą będzie pojawienie się Sales Hub we wszystkich środowiskach. Centrum sprzedaży będzie preinstalowane domyślnie u tych, którzy jeszcze z takiej opcji nie korzystają. Dzięki temu analizy sprzedaży i kluczowe czynności wymagające uwagi znajdą się w jednym miejscu. Interfejs aplikacji jest wysoce interaktywny, co znacząco wpływa na uproszczenie działań, ale co równie ważne Sales Hub opiera się na strukturze Unified Interface, która jest niezwykle elastyczna.

Większa kontrola, większa elastyczność

Sprzedawcy będą mogli lepiej kontrolować swoją sytuację dzięki możliwości porównania prognoz rocznych z rzeczywistymi postępami w wielu okresach. W ten sposób, jak na dłoni, dostaną informację o tym, czy dotychczasowe postępy zbliżają ich do osiągnięcia założonych oczekiwań. Ale nie zostaną z tym sami, ponieważ Dynamics 365 Sales pozwoli również na mierzenie i porównywanie prognoz sztucznej inteligencji (AI predictions) z rzeczywistymi wynikami.

To krok odważny, ale też niezbędny, aby zarządzający mogli ocenić rzeczywistą dokładność wskazówek AI. A sama konfiguracja prognoz także stanie się bardziej elastyczna, bo będziemy mogli wybrać już nie tylko okres miesięczny, czy kwartalny, ale również skonfigurować prognozę tak, aby obejmowała cały rok.

Zmiany przyczynią się też do bardziej sprawiedliwego przydzielania i odczytywania limitów dzięki możliwości ich edytowania. Zdarza się bowiem tak, że liderzy zespołów są odpowiedzialni za realizację planu, który jest sumą planów ich podwładnych. W najnowszej aktualizacji Dynamics 365 Sales agregacja nie tylko nastąpi automatycznie, ale również przydziały zostaną zaktualizowane, gdy jakiś członek zmieni zespół, czy lidera.

A jeżeli już mowa o realizacji celów sprzedażowych, to Microsoft zadbał, aby żaden potencjalny Klient nie umknął naszej uwadze. Pomóc ma między innymi kontrola stagnacji transakcji. Nieoceniona okażę się zwłaszcza wtedy, gdy prowadzimy negocjacje z wieloma Klientami.

Monitoring pokaże nam ile dni minęło od ostatniej zmiany statusu, ale również jak ta liczba dni wpływa na predykcyjny wynik danej umowy.  W ten sposób zmniejszona zostanie zdecydowanie liczba zbyt późnych reakcji i straconych umów.

 
Akcelerator dla wszystkich

To jednak nie koniec ułatwień dedykowanych sprzedawcom, ponieważ w trosce o indywidualny styl pracy i metody sprzedażowe, zyskają oni zaawansowane możliwości filtrowania informacji w oparciu o niestandardowe pola. W ten sposób łatwiej i szybciej uzupełnią swoją listę zadań bez konieczności szukania danych na własną rękę.  Unikną też dublowania się zdarzeń i spotkań po integracji akceleratora sprzedaży z kalendarzem w Outlooku (Sales Accelerator). Zniknie konieczność podwójnego uzupełniania danych i przegapionych spotkań.

Sam Sales Accelerator również stanie się jeszcze większym przyjacielem sprzedawców, dzięki prostszej konfiguracji za pomocą szablonów. Funkcje będą bardziej widoczne, a wdrożenie zmian jak i samego akceleratora o wiele szybsze. Niespodzianka czeka klientów korporacyjnych i premium, u których po kwietniowym ulepszeniu dostęp do akceleratora będą mieli domyślnie wszyscy użytkownicy.

Sales na smartfonach będzie mocniejszy

Ułatwienia zaobserwujemy również na smartfonach, które po zintegrowaniu kontaktów, uzyskają dostęp do danych zgromadzonych w Dynamics 365 Sales. Transmisja działać będzie w obie strony, co gwarantuje jeszcze większą kompletność danych w systemie. Microsoft dopracował również dokładność analizy zdjęć wykonanych aparatem oraz kojarzenia przechwyconych danych z konkretnym rekordem w bazie. Papierowa wizytówka nowego pracownika, czy odręczne notatki w ciągu kilku sekund trafią do systemu i uzupełnią dane w czasie rzeczywistym. A gdy już o rekordach mowa, to system automatycznie rozpozna i odrzuci bezwartościowe leady zawierające błędne adresy mailowe, niekompletne dane osobowe, czy fikcyjne informacje.

Nie mniej istotna wydaję się być zmiana, dotycząca interakcji Klientów z wysłana treścią. Użytkownik Dynamics 365 Sales zostanie powiadomiony, zarówno, gdy mail zostanie otwarty, przeczytany, czy przesłany dalej. Dowiemy się o pobraniu załączników, czy kliknięciu w linki, co pozwoli nam ocenić, czy i kiedy możemy ponownie skontaktować się z odbiorcą, aby kontynuować proces sprzedaży.