26 listopada, 2021

Nsure.com – jak od zera zbudować startup zmieniający świat ubezpieczeń w USA

Cały świat podziwia liderów rynku, którzy zbudowali swoje imperium zaczynając od przydomowego garażu. Założyciele Nsure.com zapoczątkowali swoją rewolucję, gdy chcieli ten garaż i dom ubezpieczyć szybko i wygodnie. Dziś działają we wszystkich stanach, a ich rozwiązanie podbija rynek i serca mieszkańców USA.
Od pomysłu i zaufania do lidera rynku

Nsure.com miał w zamyśle założycieli zrewolucjonizować rynek zakupu ubezpieczeń w USA. Dziś, po 3 latach, wiadomo, że udało się to zrobić już w 50 stanach. Rewolucja ta polega na przeniesieniu znanego wszystkim, stacjonarnego biura sprzedaży ubezpieczeń do świata wirtualnego.

Nsure.com nie oferuje bowiem kolejnej porównywarki cen, a zapewnia w jednym miejscu kompleksową obsługę procesu zakupu ubezpieczeń, od wyceny, po znalezienie najkorzystniejszej oferty na rynku i sfinalizowanie całego procesu sprzedaży.

System wyposażony jest w potężne silniki, które kwotują i zwracają oferty od kilkudziesięciu firm ubezpieczeniowych, biorąc pod uwagę wszystkie kryteria i ryzyka ważne dla konkretnego ubezpieczyciela. Silniki rekomendacyjne mają bardzo bogaty katalog zmiennych, dzięki czemu mogą zaproponować najlepszą ofertę użytkownikowi w kilkadziesiąt sekund.

„Z Nsure.com działamy od samego początku, od pomysłu. Byliśmy obecni na każdym etapie planowania systemu – od tego jak ma wyglądać, jakiej platformy użyć, aż po najdrobniejsze szczegóły dotyczące funkcjonalności. Założeniem było zrewolucjonizowanie rynku ubezpieczeń w Stanach Zjednoczonych. Dziś, po 3 latach współpracy, razem obserwujemy jak ta rewolucja się odbywa”  – mówi Kamil Kłosiewicz, Business Consultant w Netwise.

Zautomatyzowany jest cały kontakt z Klientem, który nie dokończył procesu, lub też musi dostarczyć dodatkowe dokumenty. Wdrożona platforma oparta o technologie Microsoft takie jak: Power PlatformDynamics 365, Cosmos DB Azure Synapse automatyzuje cały zakup ubezpieczenia, a w przypadku, kiedy potrzebny jest kontakt z agentem, automatyzuje pracę agentów poprzez sugerowanie działań, które są optymalne na danym etapie zakupu.

Komunikacja z Klientem odbywa się wielokanałowo poprzez formularze, telefony, emaile i smsy, a wszystkie dane gromadzone są w platformie Dataverse. To sprawia, że Klient czuje się w pełni poinformowany i diametralnie zmienia się sposób komunikacji. Klasyczne Call-center przestaje być po prostu potrzebne.

Automatyzacja na najwyższym poziomie

Cały sukces i dzisiejszy kształt systemu opiera się na wzajemnym zaufaniu.

„Wszystkie narzędzia i wdrożone technologie były naszą decyzją. Znaliśmy dokładnie potrzeby biznesowe i podjęliśmy ryzyko, wprowadzając najnowsze technologie. Pierwotne rozwiązanie oparliśmy o Cosmos DB, które wtedy dopiero się pojawiło na rynku, a dziś idealnie spełnia się jako pośrednia baza do przechowywania niestrukturyzowanych danych i komunikacji pomiędzy aplikacją webową a Dynamics 365” – podkreśla Kamil Kłosiewicz.

Na to zaufanie Netwise zapracowało innowacyjnymi rozwiązaniami i ogromną wiedzą. Nsure już wcześniej skorzystało z usług innej firmy, która wdrożyła swój system CRM. Nie spełniał on jednak oczekiwań, ponieważ nadal wymuszał ręczne przetwarzanie wielu czynności związanych z zakupem. Takie rozwiązanie nie tylko obciążało Agentów niepotrzebną pracą, ale przede wszystkim blokowało szybki rozwój start-upu, który stawał się coraz popularniejszy wśród użytkowników. Jak zaznaczają sami założyciele platformy, byli zaskoczeni zarówno szybkością samego procesu deweloperskiego jak również poziomem automatyzacji, jaki wprowadził wdrożony Dynamics 365.

A liczby mówią same za siebie. Aktualnie ponad połowa użytkowników serwisu przechodzi przez cały proces zakupu ubezpieczenia w pełni samodzielnie. To oznacza przede wszystkim skuteczność wdrożonych rozwiązań. Agenci nie muszą już dzwonić czy pisać do Klientów w celu dokończenia procesu, bo zrobi to za nich system. To sprawia, że czas i siły mogą zostać przeznaczone dla osób, które faktycznie potrzebują rady czy pomocy. Z wyników Nsure płynie jeszcze jeden wniosek – Dynamics 365 radzi sobie doskonale z wyborem najlepszej, w pełni spersonalizowanej, dostępnej na rynku oferty. Każdy Klient dostaje dokładnie to, czego potrzebuje i po co odwiedza witrynę.

„Automatyzacja z wykorzystaniem Power Platform pozwoliła nam na dynamiczny rozwój, przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Możemy sprzedać wielokrotnie więcej polis na agenta w porównaniu z agencjami offline” – mówi Adrian Dzielnicki, współzałożyciel Nsure.com.

Dostrzec to, co niewidoczne

Wdrożona i zintegrowana platforma nie tylko usprawniła dotychczasowe procesy i spełniła potrzeby inwestorów, ale również odsłoniła przed nimi zupełnie nowe zakresy danych. Informacje, które do tej pory nie były ustrukturyzowane, zostały automatycznie przekształcone i uszeregowane. Utworzyły one pełny obraz Klientów, ale również Agentów i procesów. W pulpitach nawigacyjnych usługi Power BI łatwo dostępne są informacje, wyświetlane w czasie rzeczywistym, które mogą mieć wpływ na wprowadzanie kolejnych innowacji produktowych oraz usprawnianie świadczonych usług. Agenci widzą kto, kiedy i gdzie dokonuje najwięcej zakupów, a gdzie liczba finalizacji wymaga reakcji.

W ten sposób, można rozwijać kolejne udogodnienia jak chociażby forma płatności preferowana przez konkretną grupę wiekową, dostępność wersji językowej, czy kolejne zmienne do silników rekomendacyjnych.