
Nowości w Microsoft Dynamics 365 Marketing – Wave 2 2022
Punktem wyjścia dla zmian wprowadzanych przez Microsoft w Dynamics 365 Marketing jest wciąż jeszcze trwające dostosowywanie się do nowej normalności. Jak podkreśla Microsoft, wiele firm postawiło sobie poprzeczkę bardzo wysoko, by zadowolić i zatrzymać swoich Klientów. Gdy jednak dochodzi do realizacji postawionych sobie celów, okazuje się, że nie jest to do końca możliwe przy wykorzystaniu narzędzi, które na dany moment mają do dyspozycji.
Będzie można jeszcze więcej
Duże ułatwienie w ramach Wave 2 2022 czeka na firmy, które mają w swoim portfolio kilka marek i prowadzą działania marketingowe na różnych rynkach. Możliwe będzie dopasowanie i segregowanie zasobów nie tylko ze względu na lokalizację, czy preferencje Klientów, ale także z uwzględnieniem różnych struktur organizacyjnych firmy. Głównym celem jest uzyskanie kompleksowego, ale też jak najmocniej spersonalizowanego obrazu skuteczności działań marketingowych, dopasowanych do odmiennych wymagań rynkowych.
W przyszłym roku na duże firmy czeka również zwiększenie limitów kontaktów marketingowych o ponad 300%. Dziś jest to 30 milionów, a w lutym nowy limit wyniesie 100 milionów. Warto tu zaznaczyć, że za kontakt uznawane są tylko te rekordy, z którymi wchodzimy w interakcje poprzez maile, smsy, czy powiadomienia push. Analogicznie zwiększona zostanie również pula interakcji inicjowanych przez firmy (z obecnych 100 milionów, do 300 milionów w przyszłym roku). Oczywiście zwiększenie limitów oznacza podwyższenie maksymalnej dopuszczalnej liczby, a nie automatyczne rozszerzenie pakietów. Zatem, jeżeli zdecydujemy się na zwiększenie limitu przydziału (sprawdzić go można na profilu), konieczne będzie wykupienie dodatkowych pakietów.
Wiadomości e-mail na wyższym poziomie
Praca każdego marketera wiąże się z nieustannym tworzeniem treści, których skuteczność często opiera się na mocno subiektywnym odbiorze samego autora lub grupy roboczej, która ma już pewną wiedzę i nastawienie zarówno do produktu jak i samej marki. W marcu 2023 ogólnodostępna na terenie Stanów Zjednoczonych stanie się zapowiadana w tym roku funkcja kreatywnych podpowiedzi AI, przy tworzeniu treści maili. Według zapowiedzi Microsoft cały proces ma być czymś na wzór zespołowej burzy mózgów, a pomysły sztucznej inteligencji mogą być zarówno punktem wyjścia, jak i docelowym projektem, gdyż do złudzenia będzie on przypominać tekst spod ręki człowieka.

Choć na język polski przyjdzie nam zapewne jeszcze poczekać (ma być dostępnym w niesprecyzowanym „późniejszym” terminie), to funkcja jest na pewno warta uwagi. Oparta jest bowiem na modelu GPT-3, który wywołał ostatnimi czasy wiele kontrowersji za sprawą eksperymentu studenta z Kalifornii. Tworzył on przy pomocy GPT-3 teksty tak naturalne, że czytelnicy nie odróżniali ich od tych wychodzących spod ludzkiej ręki. Model wykorzystuje 175 miliardów różnorodnych parametrów użycia języka, określonych przy pomocy 30 naukowców.
Nie będziemy natomiast musieli czekać na dwa drobne ułatwienia przy tworzeniu maili, które dostępne są już od października tego roku:
-
Pierwsze pozwala na tworzenie i umieszczanie w wysyłanej wiadomości linków tekstowych, przekierowujących do stron www, ale również do rejestracji na wydarzenia w Microsoft Teams, ankiet, pobierania plików i bezpośrednio do kalendarza z możliwością dodania tam naszego wydarzenia.
-
Drugie zaś umożliwia generowanie i załączanie kodów QR, dzięki którym adresaci dotrą do spersonalizowanych kodów rabatowych, wydarzeń, czy dowolnych linków dynamicznych.
Szczegóły mają moc
Bez względu na atrakcyjność treści należy znać umiar w ich wysyłaniu. Gdy ktoś zapisujący się do newslettera lub odwiedzający stronę internetową należy do kilku grup odbiorców jednocześnie, konieczne jest zadbanie, aby nie był zasypywany mailami, powiadomieniami push, czy komunikatami. Taką możliwość da nowa funkcja, dzięki której określimy limity wiadomości otrzymywanych za pomocą każdego z kanałów. Ustalić je będzie można w skali jednego dnia, roku, czy miesiąca, tak aby jednocześnie dopasować harmonogram wysyłek, ale i przesunąć w czasie pewne treści, na których nam szczególnie zależy. W panelu będą bowiem widoczne treści, które zostały wysłane oraz te, które są w kolejce. Limity natomiast nie będą dotyczyły wiadomości związanych z finalizacją transakcji.
Tu warto zaznaczyć, że ta funkcja została wdrożona dzięki zgłoszeniu takiej potrzeby przez jednego z użytkowników forum Microsoft Dynamics 365 Application Ideas.

Drag-and-drop
Natomiast od grudnia tego roku zyskamy możliwość dodawania niestandardowych kanałów do komunikacji w czasie rzeczywistym. Wystarczy, że zainstalujemy i skonfigurujemy nowy kanał taki jak nasz lokalny dostawca usług sms lub też poczty elektronicznej, a Microsoft zajmie się resztą. Zyskamy bowiem nie tylko możliwość tworzenia spersonalizowanych treści w edytorach Dynamics 365 Marketing, ale również zoptymalizujemy nasz nowy kanał przy pomocy analiz dostarczalności i wymaganych prawem zgód.
Warte uwagi jest również narzędzie, które ogólnodostępne stanie się w lutym 2023. Mowa o edytorze typu drag-and-drop do tworzenia inteligentnych formularzy zbierających dane. Zgodnie z zapowiedziami ma być na tyle czytelny i sugestywny, że sam przeprowadzi nas przez cały proces tworzenia. Bez pomocy programistów nie tylko zbudujemy cały formularz, ale również samodzielnie osadzimy go w istniejącej już witrynie lub opublikujemy jako całkowicie niezależną stronę.

Łatwiejsze stanie się też kierowanie reklam do właściwych grup odbiorców, za sprawą nowego kreatora segmentów Dynamics 365 Marketing. Jak zapewnia Microsoft nie wymaga on specjalistycznej wiedzy na temat złożonych struktur danych. Tu również skorzystamy z modelu pracy drag-and-drop, a podczas tworzenia będziemy mogli sprawdzić szacowaną liczbę rekordów w tworzonym segmencie.
Udostępnij post: