27 stycznia, 2022

Nowości w Microsoft Dynamics 365 Marketing – Wave 1 2022

Jeszcze więcej marketingu, jeszcze mniej kodu

Nowości w Dynamics 365 Marketing ogłoszone przez Microsoft z pewnością ucieszą wszystkich kochających rozwiązania low-code. Okazuje się bowiem, że bez umiejętności kodowania będziemy mogli wprowadzać personalizację na jeszcze wyższym poziomie.

Już niedługo to AI powierzymy decyzję o tym jaki materiał reklamowy najlepiej sprawdzi się u danego Klienta. Wystarczy, że dodamy kilka wariantów treści zawierających różne oferty, obrazy, czy sformułowania i bez użycia kodu wprowadzimy reguły wysyłki. Zasady te będziemy mogli zoptymalizować przy pomocy AI, która przeanalizuje wszystkie dane zebrane za pośrednictwem Customer Insight, ale co ważniejsze weźmie pod uwagę dotychczasowe interakcje z marką.

W ten sposób AI będzie się dalej uczyć i analizować reakcje Klientów oraz ich zaangażowanie wobec otrzymanych treści. Zdefiniowane zasady będzie mogła wciąż optymalizować, by personalizacja przełożyła się na większą konwersję i realizację celów.

Sztuczna inteligencja podpowie nam też, który kanał komunikacji sprawdzi się najlepiej w przypadku danej osoby i sytuacji. Stały monitoring reakcji na każdą wypuszczoną treść, nie tylko pomoże ją ulepszyć, ale również określić, czy np. po sprzedaży Klient woli treściwą komunikację SMS zamiast wyczerpujących maili. Dla przychodzących sms-ów możliwe stanie się również ustalenie słów kluczowych, które zdecydują o wysłaniu konkretnej wiadomości lub przekierowaniu rozmowy.

To dobra wiadomość dla wszystkich zajmujących się marketingiem, ponieważ nowe rozwiązania stworzone przez Microsoft pozwolą lepiej poznać preferencje komunikacyjne klientów, w tym zmieniającym się świecie, i dostarczyć im treści, które naprawdę ich zainteresują.

Agnieszka Łodej, Business Consultant, Netwise

 
Zmiany w personalizacji maili w Wave 1 2022

Personalizacja maili również idzie o krok dalej i jak zapowiada Microsoft, bez znajomości struktury danych, będzie możliwe predefiniowanie tekstów dynamicznych. W efekcie podczas projektowania wiadomości wstawimy tokeny takie jak imię, nazwisko, miasto, stanowisko, datę urodzin, czy inne które Dynamics 365 Marketing uzupełni informacjami o Kliencie, do którego wiadomość trafi. W ten sposób będzie możliwe chociażby zaproszenie adresatów do najbliższych im salonów w całym kraju, dzięki zaledwie jednemu szablonowi. Warto też wspomnieć, że na podobnej zasadzie dynamiczne będą mogły być również inne treści (np. obrazy), które trafią do konkretnych segmentów.

Teams i Markting Dynamics 365

Wbudowanie czatu Microsoft Teams do Dynamics 365 Marketing pozwoli na pracę zespołową nad niemal każdym materiałem marketingowym. To ukłon wobec osób pracujących zdalnie, ale również wobec managerów, którzy w każdym momencie będą mogli podejrzeć postępy w pracy i wprowadzić uwagi nie czekając na przesłanie projektu. To zdecydowanie skróci czas pracy i wyeliminuje ciągłe poprawki.

Informacje zwrotne są niezwykle ważne. Pozwalają pracować wydajniej i popełniać mniej błędów. Dzięki wbudowaniu Microsoft Teams do Dynamics 365 Marketing, feedback będzie widoczny od razu w kontekście konkretnego szablonu lub kampanii.

Agnieszka Łodej, Netwise

 
Personalizacja zdarzeń

Zdarzenia i podróże również będziemy mogli spersonalizować. Wystarczy, że ustalimy jakie typy akcji mają kwalifikować Klientów do podjęcia przez system działań. Nie będzie już konieczne dodawanie przez programistów skomplikowanej logiki kwalifikującej. Dla przykładu, gdy Klient porzuci koszyk o małej wartości, dostanie on propozycję innego kodu rabatowego niż właściciel dużego koszyka. Scenariuszy i filtrów może być wiele, a efekty będą zależeć od wykorzystania możliwości nowych rozwiązań.