10 grudnia, 2019

Jak pracować z z segmentami i listami marketingowymi w Dynamics 365 Marketing

Aby lepiej dopasować swoją komunikację i ofertę do bazy klientów, dobrze jest przeanalizować, w jaki sposób cechy i preferencje każdej osoby wpływają na jej intencje zakupowe a także stosunek do naszej marki. Funkcjonalność segmentacji marketingowej pomaga definiować idealną grupę docelową a następnie powiązać ją z najbardziej atrakcyjnym przekazem dla tego segmentu.

Aplikacje Dynamics 365 pozwalają na tworzenie zarówno statycznych jak i dynamicznych list marketingowych. Jest to już standard narzędzi klasy marketing automation. Jeśli jesteś profesjonalistą w dziedzinie marketingu, prawdopodobnie chciałbyś tworzyć kampanie marketingowe oparte na segmentach. Microsoft nie pozostawia Ciebie bez takiej możliwości!

Do takich zadań wykorzystasz Dynamics 365 Marketing z oddzielną funkcją zwaną segmentami marketingowymi.

Czym różnią się listy statyczne, listy dynamiczne i segmenty?
Segmentacja?

Po pierwsze wyjaśnijmy podstawowe pojęcia, czym jest segment? Jest to grupa ludzi/profili klientów o jednej lub wielu wspólnych cechach.

“…Większość firm przeszła od marketingu niezróżnicowanego do docelowego, w którym kierują swoje działania do starannie wybranych podrynków lub nawet indywidualnych konsumentów..”
– Principles of Marketing, Philip Kotler and Gary Armstrong, 2009

Dzięki systemom marketing automation, tworzysz segmenty w ramach profili swoich potencjalnych klientów, dzieląc swoich odbiorców na grupy w oparciu o różne kryteria, takie jak zainteresowanie produktem, punktacja lub frekwencja na wydarzeniu.Digital marketerzy tworzą segmenty odbiorców jako kluczową część ukierunkowanej strategii marketingowej.

Stosowanie segmentacji pomaga zwiększyć zaangażowanie klientów w komunikację z marką, zbudować lojalność wobec marki, zwiększyć wskaźnik otwieralności i klikalności poczty elektronicznej oraz po prostu uczynić e-mail marketing bardziej dostosowanym do oczekiwań danego klienta.

Segmentacja w Dynamics 365 Marketing

Tworzenie segmentów w środowisku Dynamics 365 wymaga posiadania aplikacji Dynamics 365 Marketing.

Pracując na segmentach masz dostęp do większej ilości danych z systemu –  bazując na segmentach stworzysz listę klientów którzy: zarejestrowali się na ostatnie wydarzenie, otworzyły konkretne zaproszenie a dodatkowo odwiedziły stronę internetową produktu X. Informacje te nie są dostępne dla list marketingowych.

Ponieważ Customer Journey – moduł do tworzenia zautomatyzowanych ścieżek klienta opiera się na segmentacji, w Dynamics 365 Marketing znajdziesz osobną zakładkę „Segmenty”. To tutaj utworzysz segment, bazujący na dowolnych warunkach:

  • Demograficznych
  • Firmograficznych
  • Behawioralnych
  • Statycznych
  • Combined audiences – łącząc lub wyłączając dowolne segmenty

Są to przykładowe podejścia do segmentacji, oczywiście możesz tworzyć segmenty określając własne warunki.

Według jakich kryteriów możesz segmentować bazę klientów?
  •  Wizyty na stronie internetowej
  •  Branża
  •  Kliknięcia w mailingach
  •  Stanowisko
  •  Zainteresowanie produktem
  •  Informacje z pól dodatkowych
  •  Typ organizacji
  •  Otwarcia mailingów
  •  Subskrypcje
  •  Przesłane formularze
  •  Odpowiedzi w ankietach
  •  Kliknięcia w dowolny link