Transformacja cyfrowa biznesu

Firmy oswajają się z chmurą. Korzyści płynące z digitalizacji i inwestycji w chmurowe rozwiązania sprawiają, że organizacje coraz chętniej decydują się przejść transformację cyfrową biznesu. Choć wątpliwości nie budzi już kwestia czy w ogóle wdrażać zmiany, zagadnieniem, które nurtuje przedsiębiorców jest, jak prawidłowo je przeprowadzić. I to uzasadnione pytanie, gdyż odpowiedź zależna jest od wielu czynników i specyfiki organizacji.

Zmiany nie są łatwe

Cyfrowa transformacja biznesu opiera się nie tylko na nowych rozwiązaniach technologicznych (choć te, według 47% respondentów, najbardziej ułatwiają przeprowadzenie zmian). Przede wszystkim fundamentalną kwestią jest świeże spojrzenie na obecne modele biznesowe oraz skrupulatna analiza, które elementy dotychczasowej koncepcji wymagają ulepszeń, a które całkowitej wręcz rekonstrukcji. Nie ma transformacji cyfrowej biznesu także bez utworzenia nowych modeli i strategii, które realizować będą zdefiniowane cele biznesowe.

Wiele organizacji boryka się jednak z niechęcią czy brakiem elastycznego podejścia do nowych rozwiązań. Problem tkwi zarówno w kulturze organizacji, która nie jest dopasowana do szybkich zmian czy innowacyjności, jak też w barierach natury prawnej. Bez właściwej komunikacji zasadności zmian i etapów ich wdrażania, trudno liczyć na zrozumienie i wsparcie pracowników. Warto zatem zaangażować zespół w planowanie, zbierając pomysły czy uwagi. Dzięki temu pracownicy mają na ten proces wpływ, a nie są jedynie jego elementem.

Cyfryzacja w kilku krokach

Podczas gdy większość organizacji deklaruje, że transformacja cyfrowa biznesu już się rozpoczęła, a część wręcz mówi o wyprzedzeniu konkurencji w tym zakresie, wciąż pozostaje wiele firm, szukających rozwiązań przyspieszających cyfryzację. Z pomocą mogą przyjść wskazówki prezentowane w naszej infografice poniżej. Szczególnie warto mieć na uwadze dbałość o rozwinięcie kultury cyfrowego DNA organizacji, a decyzje opierać na danych, nie na intuicji.

Warto też zwrócić uwagę na wyzwania, najczęściej wymieniane przez firmy, które przeszły już przez pierwszy etap digitalizacji. Zaznaczają one jak ważne jest zrozumienie zachowania klientów oraz odpowiednie zaplanowanie potrzebnych zasobów. Nie bez znaczenia jest gromadzenie danych potrzebnych do oszacowania właściwej wartości cyfrowej transformacji czy konieczność budowania kultury zwinności w organizacji.

Transformacja cyfrowa biznesu infografika

Dopasuj działania strategiczne, żeby uwzględnić rewolucję cyfrową.

Napisz do nas, a zespół Netwise dokona analizy, pomoże stworzyć strategię cyfrową, a także wdroży konkretną platformę biznesową (Dynamics 365, CRM, portale self-care, aplikacje mobilne, SFA, digital marketing).

Z nami zrealizujesz konkretne potrzeby biznesowe, które będą rezultatem celów strategicznych Twojej organizacji.

Napisz do nas