Wdrożenia CRM

Zarządzanie Relacjami z Klientami (CRM)

Netwise świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe w obszarze systemów wspierających zarządzanie relacjami z klientami – Customer Relationship Management (CRM) oraz wspierających biznes – eXtended Relatonship Management (xRM), a także w obszarach automatyzacji procesu sprzedaży, marketingu i obsługi w firmach. Skupiamy się na wdrożeniach Microsoft Dynamics CRM wzbogaconych o wiedzę domenową i procesy charakterystyczne dla konkretnych branż. Przeczytaj więcej o naszych wdrożeniach na podstronie Nasze wdrożenia.  

Na tej stronie...

Rodzaje wdrożeń CRM

Wdrożenia i projekty CRM można podzielić według kilku kryteriów:

Rozmiar wdrożenia

Netwise zrealizował samodzielnie większość wdrożeń CRM klasy Enterprise (powyżej 500 użytkowników wewnętrznych) w Polsce i sporą część dużych wdrożeń w Europie Środkowej. Prowadzimy również wdrożenia średniej wielkości (50 – 500 użytkowników wewnętrznych) dla średnich i dużych organizacji, a także oferujemy predefiniowane pakiety dla małych firm (5 – 50 użytkowników wewnętrznych).

  • Enterprise (500+)
  • Średnie (50 - 500)
  • Małe (5 - 50)

Złożoność wdrożenia CRM

Bardzo złożone 50%
Średnio złożone 40%
Proste (system standardowy) 10%

Wdrożenia systemów CRM mogą być bardzo złożone i pokrywać wiele procesów w organizacji, ale mogą to być też proste dostosowania systemu mające na celu usprawnienie konkretnego procesu end-to-end. Netwise realizuje wszystkie wdrożenia dedykowanymi zespołami i aktywnie doradza Klientom, czy i w jaki sposób podejść do implementacji strategii i systemu CRM w wybranych obszarach organizacji. Przy każdym wdrożeniu, nawet tym pokrywającym kilkadziesiąt procesów staramy się znaleźć z Klientami konkretne korzyści wynikające z implementacji platformy xRM w każdym procesie oraz aktywnie doradzamy sensowność takiego wdrożenia.

Dystrybucja geograficzna wdrożenia

W swojej pracy napotykamy zarówno wdrożenia lokalne dla małej grupy użytkowników zlokalizowanych w jednym miejscu, jak i wdrożenia rozproszone geograficznie w kilkudziesięciu krajach. Podejście do wdrożenia CRM różni się w zależności od rozproszenia geograficznego użytkowników, a my mamy gotowe szablony i sprawdzone pomysły do realizacji platform biznesowych w każdym modelu rozproszenia.

  • >15 lokalizacji
  • 2 - 15 lokalizacji
  • 1 lokalizacja

Metodyka i podejście do projektów

Netwise stosuje w projektach metodyki zwinne i iteracyjne podejście, w których funkcjonalności dostarczane są dla Klientów w krótkich odstępach czasowych. Atutem takiego podejścia jest to, że wartość dostarczanych komponentów jest widoczna bardzo szybko, a Klienci uzyskują działający system, a nie dokumentację już od początku projektu. Klienci mogą zacząć używać (testować) poszczególnych funkcjonalności, nie czekając na końcowe wdrożenie systemu.

Branże, w których zrealizowaliśmy wdrożenia CRM

Netwise buduje platformy biznesowe oparte o Microsoft Dynamics CRM dla wielu branż, ale naszym nadrzędnym celem jest mierzalna optymalizacja procesów biznesowych naszych Klientów z wykorzystaniem konkretnej wiedzy domenowej. Dlatego skutecznie zrealizowaliśmy wdrożenia CRM w następujących branżach:

  • telekomunikacja
  • finanse
  • handel i dystrybucja
  • produkcja
  • edukacja
  • opieka zdrowotna
  • media i reklama