Nowoczesny Field Service z Microsoft Dynamics 365, w trosce o satysfakcję i bezpieczeństwo klienta

Firmy oferujące serwisowe usługi terenowe (field service), wykorzystują dane real-time swoich klientów w CRM, aby zapewnić wysoką jakość usług. Zgłoszenia od klientów, a w niedalekiej przyszłości także informacje z sensorów IoT, wywołują mechanizm lokalizacji najbliższego serwisanta, a także zaplanowania wizyty u klienta.

Na czym polega nowoczesny field service z Microsoft Dynamics 365?

Dzięki rozwojowi tej technologii w aplikacji Microsoft Dynamics 365, firmy efektywniej używają swoich zasobów, ograniczając koszty operacyjne przy zachowaniu najwyższej jakości usług. Są w stanie zarówno geograficznie, jak i czasowo precyzyjniej dopasować wizyty pracowników u klientów. Takie działania przekładają się na wzrost zadowolenia klientów. Microsoft Dynamics 365 for Field Service pozwala na dostęp do najaktualniejszych danych na każdym urządzeniu. Technicy mogą jeszcze lepiej wykonywać swoją pracę, a odsetek niezadowolonych klientów spada.

Schemat Microsoft Dynamics 365 for Field Service [źródło]

Dane real-time dostępne od ręki

Organizacje, które zdecydowały się na to rozwiązanie (zobacz case study), najczęściej wymieniają wzrost satysfakcji klientów, lepszą dyspozycję zasobami, dzięki czemu zwiększyły się ich zyski. Dodatkowo pracownicy mają dostęp do szczegółowych informacji o kliencie, przede wszystkim historii współpracy, co zwiększyło ilość napraw przy pierwszej wizycie (tzw. first-time fix). Dzięki zintegrowanemu w chmurze systemowi oraz urządzeniom z dostępem do niego, technicy mogą na bieżąco aktualizować dane dotyczące wszystkich odwiedzanych klientów. Wprowadzane modyfikacje są dostępne w czasie rzeczywistym dla całej organizacji.

W przeszłości pracownik, po zakończeniu pracy w terenie, był zmuszony przyjeżdżać do biura i stacjonarnie uzupełniać dane. Ulepszona analityka i tworzenie raportów nie wymagają już od pracowników ręcznej konfiguracji, analizy i podsumowania dostępne są od ręki. Dodatkowo, dzięki mechanizmom predykcyjnym możliwe jest śledzenie anomalii oraz przewidywanie, kiedy klienci mogą potrzebować wsparcia.

Bezpieczeństwo danych w usłudze Field Service

field service z Microsoft Dynamics 365

Field Service jest jedną z najbardziej zaznajomionych z nowinkami technologicznymi branż. To wpływa na większą ich rozwoju. Od robotów przez inteligentne gadżety (wearables) – firmy są otwarte na nowości, które mają zapewnić im lepszą i podnoszącą satysfakcję obsługę klienta.

Czy Twoja organizacja odpowiednio zabezpiecza przechowywane dane?

Tak ogromna ilość przechowywanych danych może budzić lęk przed wyciekiem danych i cyberatakami.

Chmura Microsoft spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Warto jednakże zastanowić się, czy twoja firma wdrożyła odpowiednie mechanizmy chroniące przed atakami hakerów. Przyjrzyj się łańcuchom dostaw w poszukiwaniu newralgicznych punktów. Skup się na prewencji i wykrywaniu ewentualnych słabych ogniw, szczególnie w kontekście ochrony danych osobowych swoich klientów.

Więcej o bezpieczeństwie pracy z Microsoft Dynamics 365 przeczytasz tutaj: RODO a Microsoft Dynamics 365 – gotowość narzędzia na rozporządzenie o ochronie danych osobowych

Prowadzisz usługę terenową? Chciałbyś się dowiedzieć jak zwiększyć satysfakcję swoich klientów? Napisz do nas!


[Źródło obrazka: Microsoft]