Microsoft Teams zadebiutował w listopadzie 2016, warto więc z perspektywy czasu spojrzeć na to, jak sprawdza się w codziennej komunikacji pracowników projektów.

W ramach aplikacji, pracownicy mają dostęp do czatu, przestrzeni na notatki ze spotkań (zintegrowanej z OneNote) czy załączników. Microsoft Teams dostępne jest wraz z subskrypcją Office 365. Dzięki temu oferuje dostęp do takich aplikacji jak: Word, Excel, PowerPoint, SharePoint, OneNote, Planner, Power BI. Zapewnia bezproblemowy dostęp do wszystkich informacji w jednym miejscu, a także ułatwia współpracę w ramach zespołów.

Teams pozwala na dowolne dopasowywanie kanałów komunikacji (dzięki łącznikom i botom), zgodnie z aktualnymi potrzebami. Pracowników można grupować w zespoły, podzespoły, a w ich ramach dopasowywać okno konwersacji i dodawać dedykowane zakładki.  Dodatkowo sprzyja budowaniu kultury organizacyjnej, gdy obok formalnych kanałów komunikacji, powstają także te nieoficjalne.

Dzięki niedawnej aktualizacji administratorzy zespołów zyskali też dodatkowe uprawnienia pozwalające regulować, z jakich aplikacji (szczególnie tych zewnętrznych) mogą w ramach kanałów korzystać pracownicy.

Jak zespoły Netwise wykorzystują Microsoft Teams w codziennej pracy nad projektami

Nasi pracownicy bardzo szybko zyskali dostęp do nowej aplikacji. Niemalże od początku rozpoczęli jej wykorzystywanie w swojej codziennej pracy. Pracownicy przyporządkowani są do kanałów w zależności od projektów przy których pracują. Wykorzystują łączniki, które pozwalają na dostęp do SharePoint czy OneNote w oknie aplikacji, wykorzystując je do współdzielenia plików czy notatek podsumowujących spotkania. Dużym udogodnieniem jest przydzielenie każdemu kanałowi indywidualnego adresu e-mail. Pozwala to na przesyłanie wiadomości bezpośrednio do wszystkich członków danego zespołu. Microsoft Teams pozwala także organizować spotkania i zapraszać na nie pracowników według ich przynależności do projektów. Spotkania te automatycznie pojawiają się także w kalendarzu Outlook.

Aplikacja jest wygodnym narzędziem wykorzystywanym przy wdrażaniu nowych członków zespołów w działania projektowe. Ułatwia wymianę i przepływ informacji, dzięki zaimplementowanej funkcji Wiki.

Integracja Dynamics 365 i Microsoft Teams

Wśród licznych łączników, Microsoft przygotował też dedykowany dla Dynamics 365. Co zyskują pracownicy dzięki dodaniu do Teams połączenia z Microsoft Dynamics 365? Przede wszystkim członkowie zespołu otrzymują powiadomienia o każdej aktualizacji rekordów w CRM. I tak w przypadku wprowadzenia jakichkolwiek zmian przez członka zespołu, aktualizacja zostanie wyświetlona w dedykowanym kanale Microsoft Teams.