Marketing automation nie jest już tylko modnym wyrażeniem czy nowoczesnym, ale jednak zbędnym, dodatkiem do prowadzenia firmy. Zintegrowany system CRM i marketing automation to niezastąpione narzędzie nie tylko dla każdego marketingowca. Firmy, które poważnie myślą o nawiązywaniu wartościowych relacji z klientami, powinny wdrożyć to rozwiązanie jak najszybciej.

Twojej firmie zależy nie tylko na samym pozyskiwaniu leadów, ale też na zarządzaniu nimi, oraz stosowaniu odpowiedniej strategii marketingowej? Chcesz zoptymalizować działania promocyjne i dopasować je do potrzeb potencjalnych klientów? Kolejnym krokiem powinno być zainwestowanie w rozwiązania marketing automation.  Ważny jest nie tylko wybór odpowiedniego dostawcy rozwiązania, ale też to, jak będzie ono współgrać z systemem CRM.

Standardowy moduł Marketingu w Dynamics CRM nie dawał użytkownikom zbyt dużo możliwości, jeśli chodzi o marketing automation z prawdziwego zdarzenia. Klienci bardzo często używają już pewnych narzędzi do e-mail marketingu, lecz potrafią też dostrzec ogromny potencjał płynący z integracji Dynamics 365 z pakietem ClickDimensions. Korzystając z tej integracji, w jednym miejscu mają wszystkie niezbędne informacje, aby przeprowadzić dobrze ukierunkowaną kampanię. Na podstawie wyników kampanii mogą wyciągnąć odpowiednie wnioski, dokonywać optymalizacji i w konsekwencji poprawiać skuteczność działań marketingowych w przyszłości.
Grzegorz Przebieracz, Vice- Director, Delivery, Netwise

Największą zaletą połączenia narzędzi CRM i marketing automation jest zgromadzenie wszystkich informacji o leadachi klientach w jednym miejscu. Dzięki temu informacje są płynnie przekazywane i dostępne od ręki zarówno dla pracowników działów marketingu, jak i sprzedaży. Mogą oni bez problemu zapoznać się z historią działań na kliencie, która rozpoczyna się od momentu jego pierwszych odwiedzin na stronie internetowej. Specjalny skrypt, dodany do kodu strony internetowej, pozwala na śledzenie działań na stronie. W momencie wypełnienia formularza następuje połączenie danych z wcześniej zarejestrowanymi czynnościami anonimowej osoby. Wszystkie zebrane dane trafiają do systemu CRM. W praktyce oznacza to, że system dopasowuje działania anonimowego gościa na stronie do danych z formularza. System rejestruje też ilość czasu spędzoną na przeglądaniu konkretnych zakładek, dostarczając informacji o zainteresowaniach gościa na stronie internetowej.

Co zyskuje organizacja, która korzysta ze zintegrowanych systemów CRM i marketing automation?

Poniższa infografika zbiera i podsumowuje największe zalety natywnej integracji systemów CRM i narzędzi marketing automation. Brak konieczności stosowania programów-łączników spajających pracę CRM i marketing automation redukuje koszty. Współpraca zespołów sprzedaży i marketingu jest prostsza, mają one  ułatwiony dostęp do danych oraz pełnej historii klientów, już od pierwszej wizyty na stronie firmy.

Netwise_Infografika_MarketingAutomation_PL

 

Zdjęcie:  NeONBRAND,  Unsplash