Czym właściwie jest transformacja cyfrowa?

Jest to proces zmian w zarządzaniu i sposobie myślenia. Usprawnia działania biznesowe dzięki wykorzystaniu możliwości jakie dają nowe technologie. Dzięki temu firmy mogą wyprzedzać oczekiwania klienta. Działania podejmowane do osiągnięcia takiego efektu nie zawsze są takie same. Sprawia to, że transformacja będzie się różnić dla każdej firmy, przez co jej definicja nie jest dokładnie określona i uniwersalna.

Digital transformation jest integracją wszystkich obszarów działalności biznesowych. To również zmiana kulturowa wymagająca kwestionowania statusu quo, co oznacza dla organizacji częste eksperymenty. A tego typu działania nie zawsze kończą się sukcesem. Ważne jest jednak, aby nauczyć się czerpać wiedzę z porażek i odczuwać satysfakcję z podjęcia próby, nawet jeśli finalnie cel nie zostanie osiągnięty. Cyfrowa transformacja prowadzi do fundamentalnych zmian w sposobie działania firm i przekazywanych klientom wartości. Oznacza odejście od tradycyjnych procesów biznesowych, na których opierała się dotychczasowa organizacja pracy. Jest to duże wyzwanie, a zmiany nie są łatwe. Dowiedz się więcej, czytając nasz poprzedni artykuł.

Nowoczesne technologie dla pracowników serwisowych

Jednym z przykładów przeprowadzonej z sukcesem cyfryzacji jest transformacja biznesowa, która dokonała się u globalnego dostawcy wind. Thyssenkrup Elevator, we współpracy z Microsoft HoloLens, rozwija swoje działania w dziedzinie przemysłu ułatwiając ponad miliardowi użytkowników wind bezpiecznie i szybko dotrzeć do celu. Efektywność i interakcja wzrastają, a czas pracy dźwigu skraca się. Wykorzystanie HoloLens usprawniło działania inżynierów łącząc ich codzienną pracę z innowacyjnością i kreatywnością. Wykorzystanie w pracy takich aplikacji jak Skype pozwala technikom na jednoczesne prowadzenie połączenia i pracę. Holograficzne instrukcje wyświetlane są przed oczami użytkowników.

      źródło Microsoft

W październiku 2015 roku Thyssenkrup we współpracy z Microsoft zaczął tworzyć nowe rozwiązania, co sprawiło, że systemy i sensory wind zostały bezpiecznie połączone z aplikacjami chmurowymi. Dzięki Microsoft Azure IoT Suite wszystkie dane techniczne odnośnie funkcyjności i sprawności wind (takie jak szybkość i praca drzwi, temperatura) transferowane są do chmury, która w przejrzysty sposób ukazuje je na pulpitach managerskich. Takie rozwiązania zapewniają technikom możliwość natychmiastowej reakcji.

Cyfrowa transformacja w przemyśle motoryzacyjnym

Kolejnym przykładem digitalizacji jest wykorzystanie Internet of Things (IoT) w przemyśle motoryzacyjnym. Proces napędza rosnąca świadomość społeczeństwa w takich sferach jak bezpieczeństwo, środowisko i własność. Wzrost użytkowników inteligentnych aut daje nowe możliwości producentom i dealerom, umożliwiając firmom korzystanie z zaawansowanej analityki i machine learning. Kupując nowoczesny samochód, stajemy się posiadaczami bazy danych, która dzięki sensorom IoT pobiera, przesyła dane stanowiące podstawę do wprowadzania udoskonalonych rozwiązań.

Cyfryzacja przekształca każdy aspekt przemysłu motoryzacyjnego począwszy od podstawowych operacji, poprzez serwis, finanse, niezależny rynek, do ubezpieczenia pojazdów. Wyróżniane trendy w automatyzacji to zsynchronizowane doświadczenia, osobista asysta, korekty biometryczne oraz analiza predykcyjna. Tworzone są także centra mobilne przeznaczone dla społeczności kierowców.

Nowe możliwości, jakie daje cyfrowa transformacja, sprawiają, że firmy chętniej podejmują się transformacji osadzając swoje produkty i usługi bezpośrednio w technologii. Zarządzanie wizualne jako nowy sposób na przedstawienie danych skraca czas pracy i pomaga w podjęciu lepszych decyzji. Gruntowa zmiana daje gwarancje zwiększonej efektywności i widoczności rezultatów.

Chcesz wiedzieć, jak wizualizować dane i efektywnie podejmować decyzje z Microsoft Dynamics 365? Pobierz white paper Netwise